« terug naar vorige pagina

Huisartsenzorg


REGULIER (GEEN SPOED)

Terug naar Spoed


Wie zijn de huisartsen in De Werf? Klik naar hun eigen pagina:

 


Moet ik naar de dokter?


Waar kan ik terecht?

 


Wanneer kan ik terecht?

 


Op welke tijden is mijn eigen huisarts beschikbaar?

  1. Zie dit overzicht 
  2. Open uren praktijken: BosBrongersTiemsHofmanNautaBraat.
  3. Online (www.jousterhuisartsen.nl) en uw online MijnGezondheid.net dossier 24/7 (wanneer het u uitkomt)

 


Hoe maak ik een afspraak?

  1. Een afspraak maken kan telefonisch (zie telefoonnummers (klik en bel) van de huisartsen); wanneer kunt u het beste bellen? Lees deze tips.
  2. U kunt ook online een afspraak maken via
    1. de site
    2. uw online dossier MijnGezonheid.net. 24/7 (wanneer het u uitkomt)
      Hebt u daar nog niet de beschikking over, lees dan informatie en bekijk de video.

 


Wanneer kan ik het beste bellen?

De telefoonnummers (klik en bel)

 


Hoe kan ik me voorbereiden op mijn afspraak?

Lees de volgende tips..

 


Waar moet ik zijn voor mijn consult?

 


Waar kan ik parkeren?

  1. Op de Sinnebuorren (parkeer terrein bij de Aldi) in de buurt van het bruggetje naar De Werf.
  2. Op het terrein van De Werf zelf, maar hou er rekening mee dat het terrein vol staat.

 


Waar is de ingang?

Zie video

 


Waar moet ik wachten in de praktijk?

Zie overzicht en plattegrond in welke wachtkamer u voor welke zorgverlener moet plaats nemen.
Als u een afspraak heeft hoeft u zich niet te melden bij de balie.

 


Moet ik naar de balie? Waar is de balie voor?

Als u een afspraak heeft dan hoeft u zich niet te melden.
Informatie over de balie.

Informatie over de online balie

 

 


Hoe gaat mijn consult?

U wordt opgehaald uit de wachtkamer door de zorgverlener waar u een afspraak mee heeft.
Het consult zal in de nieuwe ruimte verlopen zoals u dat gewend bent.

U kunt ook gebruik maken van een e-consult (online) via uw MijnGezondheid.net dossier  (24/7, wanneer het u uitkomt), beschikt u hier nog niet over, ga naar informatie en aanmelding.

 


Wat als ik nog vragen heb?

 


Ik word verwezen, hoe gaat dat?

u kunt verwezen worden naar

  1. de anderhalvelijnszorg;

  2. de specialistische zorg;

  3. een andere zorgverlener.

  • Verwijzing vindt altijd in overleg met u plaats, of met de wettelijk vertegenwoordiger.
  • Ad 1. Naar de anderhalvelijnszorg betekent dat u naar een specialist verwezen kan worden die dan ‘meekijkt’, het zogenaamde meekijkconsult, hierbij blijft de huisarts hoofdbehandelaar (het blijft eerstelijnszorg), het drukt niet op uw eigen risico en inhoudelijk betekent het dat de specialist ‘even’ met de huisarts meekijkt wat voor u de beste behandeling zou kunnen zijn. Het kan best zijn dat u voor zo’n consult naar het ziekenhuis moet, maar ook kan het zijn dat dit in De Werf plaats vindt, zeker als hier meer gebruik van gemaakt wordt. Wij hopen natuurlijk dat u daar in de toekomst zo veel mogelijk in De Werf terecht kan. Deze anderhalvelijnszorg wordt door Jouster Huisartsen enthousiast verder ontwikkeld en kan veel service voor u opleveren.
  • Ad 2. Naar de specialistische zorg is niet veel anders dan u al gewend was.
    De verwijzing vindt eigenlijk altijd online plaats, u kunt hier per mail een bericht van krijgen en u kunt veelal zelf online een afspraak maken en uw ziekenhuis dossier raadplegen. U ziet u kunt veel zicht en regie krijgen op de zorg die u verleend krijgt.
  • Ad 3. Naar andere zorgverleners zoals fysiotherapie, diëtiste, thuiszorg gaat op dezelfde wijze als u gewend was. Er zijn wel heel korte lijnen naar die zorgverleners die ook in De Werf werken, maar u bent vrij in uw keus.

 


Wat als ik niet tevreden ben of een klacht heb?

Niet tevreden

Als u niet tevreden bent is de beste manier om dat meteen duidelijk te maken zodat het op dat moment met u besproken kan worden. U kunt ook later daarop terug komen. Het prettigst is om dat in een gesprek aan de orde te brengen. U kunt daarvoor een afspraak maken.

Klacht

Voor een klacht geldt precies hetzelfde. Probeer het direct of via een aparte afspraak bespreekbaar te maken. Onze zorgverleners vinden het heel belangrijk dat u dit met hen kunt bespreken.
Als u het (te) moeilijk vindt uw klacht rechtstreeks te bespreken, kunt u uw klacht ook schriftelijk inzenden, en dat kan het eenvoudigst via dit formulier.

 


Wat als ik een tip of wens of compliment heb?

Een tip, wens of compliment zijn we erg blij mee

Eenvoudig in te zenden via dit formulier

 


Als er nog een uitslag verwacht wordt, hoe kom ik die te weten?

  • Tijdens het consult wordt met u afgesproken hoe u de uitslag te weten komt.
  • Als u alleen bijvoorbeeld bloed onderzoek aanvraagt dan wordt u ook verteld wanneer en hoe dat kan.
  • Een hele mooie manier om over uw uitslagen te beschikken is  online met uw MijnGezondheid.net dossier (24/7, wanneer het u uitkomt), dat gaat allemaal online, u hoeft niet te bellen en u kunt vragen over de uitslag stellen wanneer het u uitkomt. Voor informatie en aanmelden.

 


Ik moet voor controle komen, hoe regel ik dat?

Als u voor controle moet komen, krijgt u meestal van uw zorgverlener een afspraak voor controle mee.
Als dat niet zo is kunt u eenvoudig thuis online een afspraak maken via deze site, of u belt de assistente op het praktijknummer, zie de tips voor de beste beltijden.
U kunt ook via de balie een afspraak maken voor controle.

 


Ik heb een afspraak bij de praktijkverpleegkundige, wat wordt er van mij verwacht?

Als u een afspraak hebt bij één van de praktijkverpleegkundigen dan weten zij dat u komt.
U hoeft zich niet te melden bij de balie, maar kunt plaats nemen in de wachtkamer.

Welke wachtkamer dat is voor u leest u hier..

 


Ik moet bloed laten prikken, hoe kan dat?

Ga naar de pagina bloedprikken in De Werf.

 


Ik heb blaasontsteking, wat nu, wat kan/moet ik doen?

Lees de pagina over blaasontsteking.

 


Wat kan ik zelf doen, moet ik wel naar de dokter?

In de digitale wereld anno 2018 kunt u veel zelf.
Wij wijzen u graag op 3 vertrouwde en gebruiksvriendelijke mogelijkheden:

  1. De app. ‘Moet ik naar de dokter?‘ De beste medische app. van Nederland helpt u met de vraag of u naar de dokter moet of zelf iets kunt doen;
  2. voor antwoord op uw vragen kunt u de beste informatie vinden op thuisarts;
  3. u hoeft niet letterlijk naar de dokter maar kunt online een e-consult aanvragen via de het menu ‘Waar kunnen we u mee helpen?’ en dan ‘Stel een vraag’:
    Een niet-medische vraag stellen? Ga naar vraag stellen
    Wil u medische vragen kunnen stellen meldt u aan voor MijnGezondheid.net. Meer informatie lees hier..

 


Wat kan ikzelf (online) regelen?

Zelf regelen

Zelf kunt u regelen:
uw inschrijving bij één van de artsen;
uw aanmelding voor MijnGezonheid.net;
uw adreswijziging doorgeven;
uw niet-medische vraag stellen aan uw huisarts of een medewerker;
uw tip, wens of compliment inzenden;
uw klacht inzenden;
deze lijst van mogelijkheden wordt snel uitgebreid de komende tijd

 


De volgende punten, worden de komende dagen beschreven

Ik heb een afspraak bij de praktijkondersteuner GGZ, wat wordt er van mij verwacht?